ODGOVORNOM POTROŠNJOM DO BOLJE KLIME

Tijekom školske godine 2024./2025. Društvo za oblikovanje održivog razvoja (DOOR) u našoj je školi održalo četiri radionice u sklopu projekta “Odgovornom potrošnjom do bolje klime 4”. 

 U 7.a razredu učenici su imali priliku čuti kako smanjiti svoj ugljični otisak i utjecaj na klimu. Radionica je bila usmjerena na podizanje svijesti učenika o njihovom svakodnevnom utjecaju na okoliš te ih je potaknula na razmišljanje o smanjenju emisija stakleničkih plinova. Poseban naglasak stavljen je na male, ali značajne promjene u svakodnevnim izborima, koje mogu smanjiti ugljični otisak. Nakon predavanja, učenici su sudjelovali u praktičnim vježbama, izračunavajući “ugljični otisak razreda”. Radionica je imala je cilj potaknuti mlade na odgovorno ponašanje prema okolišu i preuzimanje aktivne uloge u smanjenju globalnog zagrijavanja.

 Zatim su u 6.b razredu učili o tome kako štedjeti energiju i spasiti planet, a učenici su imali priliku ne samo slušati o važnosti štednje energije, već i sami kreativno doprinositi stvaranjem edukativnih plakata s konkretnim savjetima za štednju energije u svakodnevnom životu.  Ova interaktivna radionica nije samo poučila učenike osnovama uštede energije, već ih je motivirala da budu aktivni sudionici u borbi protiv klimatskih promjena. DOOR je ovom radionicom pokazao kako školska radionica može biti uspješan primjer kako se učenici mogu motivirati da postanu ambasadori promjena u svojim zajednicama.

 Učenici 5.a učili su o obnovljivoj energiji i postali mali inženjeri budućnosti – na radionici su vlastitim rukama sastavljali modele vjetroturbina. Cilj radionice bio je potaknuti mlade da promišljaju o održivoj potrošnji i važnosti obnovljivih izvora energije. Kroz praktičan rad učenici su iz prve ruke iskusili kako tehnologija može koristiti okolišu. Vidjevši lopatice kako se vrte i generiraju energiju, shvatili su kako male, ali inovativne promjene mogu donijeti velike koristi za budućnost planeta. Radionica je pokazala da su znanost i inženjerstvo ne samo korisni, već i zabavni i dostupni svima! 

 I za kraj, učenici 8.a imali su radionicu “Što se krije iza ekrana pametnog telefona?”. Imali su priliku zaviriti u svijet pametnih telefona, ali iz potpuno neočekivanog kuta – otkrili su što se zapravo krije iza blještavih ekrana njihovih svakodnevnih suputnika – pametnih telefona. Učenici su pratili put jednog telefona od afričkog rudnika do odlagališta otpada. Na radionici su izrađivali dijagram „Lanca pametnog telefona“, jasno prikazujući kako proizvodnja, uporaba i odbacivanje uređaja utječu na prirodu. Najviše ih je iznenadilo saznanje da se većina starih telefona nikada ne reciklira i da doslovno milijarde uređaja trenutno leže na odlagalištima.

 Osmišljene radionice su dio sustava koji osiguravanja kvalitetu neformalnih obrazovnih programa pod nazivom “SKOCKANO” – skup standarda i kriterija provedbom kojih organizacija jamči kvalitetu svojih neformalnih obrazovnih programa.

Autori: Nermina Beširević, Josipa Broz Boroja i Mateja Katalinić, 5.5.2025.

Skip to content