KAKO SMO OBILJEŽILI EUROPSKI TJEDAN PROGRAMIRANJA

Učenici izradili Python kviz o ženama u znanosti!

U sklopu obilježavanja Europskog tjedna programiranja (Code Week), učenici 7.-ih i 8-ih razreda Osnovne škole Silvija Strahimira Kranjčevića sudjelovali su u radionici izrade edukativnog kviza u programskom jeziku Python, posvećenog istaknutim ženama u znanosti.

Aktivnost je vodila profesorica informatike Carla Astrid Gajšak, a učenici su, radeći u timovima, imali priliku razvijati ključne programerske vještine. Kviz je osmišljen s ciljem vježbanja algoritamskog razmišljanja i primjene temeljnih programskih koncepata.

Što su naučili i primijenili?

  • Timski rad: Učenici su kroz zajednički rad vježbali suradnju i podjelu zadataka.
  • Osnove Pythona: Praktično su koristili naredbe za unos i ispis podataka (input/print), naredbe grananja (if/else) za provjeru točnih odgovora te rad s varijablama za pohranu bodova.

Ova praktična aktivnost ne samo da je osnažila njihove programerske vještine, već je i poslužila kao sjajan način za podizanje svijesti o inspirativnim ženama koje su ostavile neizbrisiv trag u povijesti znanosti. Izrada kviza spojila je učenje programiranja s upoznavanjem s važnim uzorima!

Cvjetovi iz koda – kreativnost kroz programiranje

U sklopu nastave informatike, profesorica Sandra Bašić Kantolić održala je zanimljivu radionicu pod nazivom „Cvjetovi iz koda” s učenicima 6. b razreda, na kojoj su istraživali mogućnosti programa FMSLogo.
Cilj radionice bio je pokazati kako se pomoću jednostavnih naredbi mogu stvarati prava umjetnička djela nastala kodom.
Učenici su s velikim zanimanjem programirali lik „kornjače“ kako bi crtala oblike koji se pretvaraju u cvjetne uzorke, kombinirajući geometriju, logiku i kreativnost.

Programerske aktivnosti za učenike razredne nastave

Učenici razredne nastave naše škole sudjelovali su u obilježavanju Europskog tjedna programiranja kroz niz zanimljivih radionica koje je vodila učiteljica informatike Mateja Korov.

Prvi razredi napravili su svoje prve korake u svijetu programiranja kroz zabavne aktivnosti poput slaganja piksela i vođenja robota. Učili su kako slijediti upute, logički razmišljati i planirati korake, razvijajući pritom osnovne računalne vještine.

Drugi razredi okušali su se u programiranju kroz popularnu Minecraft avanturu na platformi Code.org. Rješavali su razne izazove pomoću blokova koda, upoznali osnovne koncepte petlji, uvjeta i logičkog slijeda radnji te pokazali izvrsnu suradnju i znatiželju u istraživanju digitalnog svijeta.

Treći razredi pokazali su svoju kreativnost u radu s Micro:bitom – malim džepnim računalom – koristeći platformu Microsoft MakeCode. Programirali su animacije srca i smajlića, izrađivali jednostavne interaktivne zadatke te istraživali kako uređaj reagira na njihove naredbe i ulazne podatke. Kroz igru i eksperimentiranje, učenici su uočili kako se softver koristi za oživljavanje hardverskih komponenti – poput LED zaslona, gumba i senzora – te kako se njihove digitalne ideje pretvaraju u stvarne funkcije uređaja.

Na kraju su se Mali informatičari zabavili programiranjem igre „Kamen, škare, papir“ pomoću Micro:bita. Ova aktivnost omogućila im je razvoj vještina rješavanja problema, strateškog razmišljanja i donošenja odluka – sve kroz igru, kreativnost i timsku suradnju.

 

Obilježavanjem Europskog tjedna programiranja ponovno smo potvrdili koliko učenje programiranja može biti zabavno, kreativno i inspirativno za učenike svih uzrasta.

Autori: Sandra Bašić Kantolić, Carla Astrid Gajšak, Mateja Korov, 30. 10. 2025.

Skip to content